dilluns, de gener 21, 2008

Costelló de Porc a la Barbacoa

L’altre dia volia sorprendre els amics, així que vaig buscar a la web (chinese-hawaiian "barbecued" ribs) si trobava quelcom diferent que no solem menjar, (almenys no d’aquesta manera)

Crec que el resultat va ser prou Bo.

Mides
1 Tassa = 220grs
1 lliure =0.465 Kg.

Ingredients

  • 3/4 tassa de sucre (162 grs.)
  • 1/2 tassa de salsa de soja (110 grs.)
  • 1/2 tassa de ketchup (110 grs.)
  • 1/4 tassa de conyac semisec(55 grs.)
  • 1 culleradeta de te de sal
  • 1 gra d’all matxucat
  • 1 (1-inch) cub de gingebre pelat fresc matxucat (2,5 cm de gingebre)
  • 3 lliures de costelló de porc
    ( jo el vaig fer partir en dos) 1.2 Kg

Preparació

Barrejar tot: el sucre, la salsa de soja, el ketchup, el conyac, i la sal en un bol fins que el sucre es dissolgui.

Posar la marinada en una bandeja de rostir, llavors afegir l’all i el gingebre, i les costelles. Donar voltes a les costelles dins l’adob, cobrir amb l’adob i donar voltes ocasionalment, almenys durant 3 hores.

Precalentar el forn a 160ºC o 325°F.
Posar una safata a la part baixa del forn i la graella a la meitat.

Posar les costelles en la graella , ruixar amb l’adob cada 20 minuts i girar-les.
Per fer això treure la safata i les graelles a la vegada, per que l’adob que sobri caigui en la safata

(no ruixar durant els darrers 10 minuts de cuina), fins que les costelles estiguin tendres y torrades(un 1 3/4 hora). Tirar l’adob que no utilitzat.Deixar reposar 5 minuts.
Bon profit!!!

4 comentaris:

Boston1955 ha dit...

Hola!!!!

Vaja que bo aquest costellam.

He arribat fins aquí per el blog de la Cristina. Vida culinaria.

Jo no el tinc en catalá ja que faig moltes faltes, el tinc en Castellà.

hem passaré sovint per aquí.

Pere ha dit...

Espero fer el mateix amb el teu blog,
m'ha agradat força la Idea del pollastre amb cereals, Ja la provaré
;-)

Anònim ha dit...

Benvolgut, Benvolguda:
Em poso en contacte amb tu per consultar-te si podem incloure un enllaç al teu bloc a Olleta de verdures, la nostra bitàcola personal sobre gastronomia. Resulta que volem posar en marxa una nova secció que es diu gastrosfera.cat on volem recollir tots els enllaços que coneixem sobre blocs de cuina i gastronomia escrits en català.
Sé que no és una petició habitual demanar permís per incloure un enllaç un bloc o un lloc web, però em sembla una deferència: ja que "utilitzo" el teu bloc per "emplenar" el meu, que menys que demanar-te permís?

Resto atent a la teva resposta i t'agreixo, d'entrada, la paciència per llegir i eventualment respondre aquest missatge.

Pere ha dit...

Per mi perfecte, aprofitaré per posar-vos també aqui :-)

 

blogger templates | Make Money Online